دوستتان دارم و دوستم باشید

ای پدر ، ای مادر 

من به رفتار شما می نگرم 

دیده ام ناظر اعمال شماست 

بهر من خوب و بد از کار شما مفهوم است 

عمل و کار شما الگوی رفتار من است 

نه چنان می شوم آخر که شما می خواهید 

وضع من بسته به رفتار شماست. 

 

ای پدر ، ای مادر 

من در آئینه ی سیمای شما 

آنچه اندر دلتان می گذرد می خوانم 

بهتر آن است که با من همه صادق باشید 

تا نگیرد دل من رنگ ریا 

 

ای پدر ، ای مادر 

اشتباهی اگر از من سر زد 

کاه را کُه مکنید 

نخ مو را منمایید طناب 

من هم انسانم و لغزش دارم 

با زبان خوش خود ذهن من آگاه کنید 

تا که دیگر نکنم کار خطا را تکرار 

 

ای پدر ، ای مادر 

بینتان همدلی ار باشد و مهر 

من چو گل در برتان شادابم 

مگذارید که الفت زمیان برخیزد 

من پریشان شوم و آشفته 

نقض پیمان مکنید 

که خدا بین شما عهد مودّت بسته است. 

 

ای پدر ، ای مادر 

با کسی هیچ قیاسم مکنید 

هر گلی رنگی و بویی دارد 

نقش من با دگران یکسان نیست 

وضع من وضعیت آنان نیست 

در جهان من تک و بی همتایم 

 

ای پدر ، ای مادر 

احتیاجم همه پوشاک و غذا تنها نیست 

من به امنیت خاطر چو غذا محتاجم 

من محبت ز شما می خواهم 

دل پاک من از این عاطفه لبریز کنید 

دوستتان دارم و دوستم باشید. 

 

سروده جناب آقای دکتر غلامعلی عطایی

نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا سه‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:18 ب.ظ http://www.baxiran.com/

سلام دوست عزیز...
به جای تبادل لینک با جندین وبلاگ مختلف ، فقط کافیه یک بار وبلاگ خودتون رو اینجا ثبت کنید : www.weblinks.baxiran.com
وبلاگتون به تمامی وب سایت ها و وبلاگ های دیگه معرفی خواهد شد...
( افزایش بازدید پیج رنک وبلاگ شما )
با تشکر | بکس ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد